Wydarzenie

Webinarium PPBW z udostępniania informacji publicznej

Ze względu na zawieszenie stacjonarnych szkoleń, Polska Platforma Bezpieczeństwa Wewnętrznego poszerza swoją ofertę o kursy online. Już teraz zapraszamy na pierwsze webinarium pt. „Udostępnianie informacji publicznej w praktyce”.


rejestracja-webinariun-button

Informacje ogólne:

Webinarium zostanie podzielone na 3 bloki.

Termin:
28.04.2020, 14:00-16:00
29.04.2020, 17:00-19:00
30.04.2020, 17:00-19:00

Cena:
Cena za osobę wynosi 100,00 zł brutto / 81,30 zł netto.
Podany koszt obejmuje: dostęp do webinarium przez wszystkie 3 dni szkolenia, dostęp do materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej oraz certyfikat w wersji papierowej.

W przypadku finansowania udziału w szkoleniu w min. 70% ze środków publicznych, koszt webinarium zostanie zwolniony z podatku VAT.

Forma webinarium:

W każdym dniu webinarium realizowany będzie wykład wraz z prezentacją oraz przeprowadzone zostaną ćwiczenia praktyczne pozwalające utrwalić zdobytą wiedzę. Omawiany program jest zgodny z programem, który realizowany będzie na szkoleniach stacjonarnych.

Realizacja webinarium umożliwia kontakt z trenerem – będą mieli Państwo możliwość komunikowania się z prowadzącym poprzez czat, na którym na bieżąco można zadawać pytania. Trener przewiduje możliwość zadawania pytań także poprzez mikrofon. Zapraszamy również do takiej formy kontaktu i prosimy o wyposażenie się w mikrofon na czas trwania spotkania.

Cel webinarium:

  • Zdobycie i usystematyzowanie wiedzy z zakresu stosowania przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej w praktyce, kwalifikowania wniosków i bezpiecznego udostępniania informacji.
  • Zaznajomienie uczestników z rzecznictwem sądów administracyjnych w sprawach o interpretację treści zawartych w ustawie o dostępie do informacji publicznej.
  • Wyjaśnienie problematycznych zagadnień związanych z praktycznym stosowaniem przepisów ustawy o dostęp do informacji publicznej.
  • Zapoznanie uczestników z istotą ponownego wykorzystania informacji publicznej.
  • Wskazanie dobrych praktyk oraz ugruntowanego orzecznictwa sądowego.

Korzyści dla uczestników:

  • Umiejętność prawidłowego zakwalifikowania wniosku o udostępnienie informacji publicznej.
  • Wzrost świadomości na temat stosowania przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej w praktyce.
  • Znajomość orzecznictwa dotyczącego ograniczeń dostępu do informacji publicznej ze względu na ochronę prywatności.
  • Materiał dydaktyczny dla uczestników webinarium.

Trener:

Radca prawny, ekspert i szkoleniowiec Polskiej Platformy Bezpieczeństwa Wewnętrznego w obszarze dostępu do informacji publicznej oraz ochrony danych osobowych. Posiada doświadczenie w szkoleniu zarówno administracji publicznej, jak i służb mundurowych. Audytor i koordynator zespołu audytowego z zakresu przetwarzania danych osobowych w świetle RODO oraz normy ISO 37001 „System zarządzania działaniami antykorupcyjnymi” w instytucjach publicznych i firmach prywatnych.

Wymagania techniczne:

Webinarium realizowane jest poprzez platformę ClickMeeting – www.clickmeeting.com. Udział w webinarium nie wymaga instalowania na swoim komputerze żadnego oprogramowania i jest możliwy z poziomu dostępu do przeglądarki internetowej. W celu zagwarantowania bezproblemowego dostępu do treści webinarium prosimy o zapewnienie odpowiednich warunków technicznych do tego celu.

Wymagania, które muszą zostać spełnione:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
  • 2 GB pamięci RAM (zalecane 4 GB lub więcej),
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS,
  • ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce internetowej, dlatego wymagane jest korzystanie z ich najaktualniejszych oficjalnych wersji: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera oraz Yandex,
  • ClickMeeting współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami oraz większością kamer internetowych. Bardziej zaawansowana lub profesjonalna kamera może wymagać instalacji dodatkowego oprogramowania lub sprzętu,
  • Do korzystania z webinarium na urządzeniach mobilnych wymagane jest pobranie odpowiedniej aplikacji ze sklepu internetowego iTunes lub Google Play,
  • Do korzystania z webinarium niezbędne jest podłączenie prawidłowo działających słuchawek lub głośników. W trakcie webinarium będzie możliwość skorzystania z mikrofonu. Kamera nie jest wymagana. Urządzenia te nie powinny być jednocześnie używane przez inne aplikacje.
  • Dodatkowe informacje dostępne są również na stronie ClickMeeting.com https://knowledge.clickmeeting.com/pl/.

Plan szkolenia:

I dzień szkolenia
wtorek, 28.04.2020, godzina: 14:00-16:00

o    Omówienie podstawowych aktów prawnych związanych z procedurą udostępniania informacji publicznej [Konstytucja RP, Ustawa o dostępie do informacji publicznej, Kodeks postępowania administracyjnego (KPA). Korelacja KPA do postępowania regulowanego ustawą o dostępie do informacji publicznej].

o    Zakres podmiotowy i przedmiotowy ustawy.

o    Definicje informacji publicznej.

o    Co jest informacją publiczną, a co nie jest. Jakie informacje podlegają udostępnianiu.

o    Kto jest zobowiązany do udzielenia informacji publicznej i kto może dostęp uzyskać.

o    Informacja prosta, a informacja złożona (przetworzenie, przekształcenie, anonimizacja).

o    Studium przypadku.

 

II dzień szkolenia
środa, 29.04.2020, godzina: 17:00-19:00

o    Formy udostępniania informacji publicznej (BIP, centralne repozytorium, wniosek).

o    Formy wniosków (pytania zadawane pismem, mailem, telefonicznie, anonimy).

o    Pracownicy urzędów, funkcjonariusze publiczni i osoby pełniące funkcje publiczne – do jakich informacji o tych osobach ma prawo obywatel.

o    Dane osobowe a informacja publiczna.

o    Naruszenie dóbr osobistych w kontekście informacji publicznej.

o    Ograniczenia w dostępie do informacji publicznej (ochrona danych osobowych, tajemnice ustawowo chronione).

o    Zasady udostępniania informacji objętych tajemnicą.

o    Studium przypadku.

III dzień szkolenia
czwartek, 30.04.2020, godzina: 17:00-19:00

o    Terminy związane z udzielaniem odpowiedzi dotyczącej informacji publicznej.

o    Omówienie terminów oraz pokrótce procedury sądowo administracyjnej w kontekście dostępu do informacji publicznej.

o    Kiedy można odmówić udzielenia informacji publicznej, jakie powołać podstawy prawne.

o    Bezczynność podmiotu zobowiązanego do udzielenia informacji, jakie grożą konsekwencje.

o    Koszty związane z przygotowaniem inf. publicznej (koszty osobowe i rzeczowe) oraz kiedy można obciążyć nimi wnioskodawcę.

o    Sankcje za nieudzielenie inf. publicznej.

o    Studium przypadku.

o    Podsumowanie + dyskusja.

Jak wziąć udział w webinarium?

  1. Aby otrzymać możliwość dołączenia do webinarium, należy wykonać zgłoszenie poprzez nasz formularz zgłoszeniowy: www.ppbw.pl/szkolenia-i-audyty/rejestracja-webinaria.
  2. W zgłoszeniu prosimy o podanie niezbędnych informacji. Udział w szkoleniu jest certyfikowany, dlatego prosimy o podanie pełnego imienia oraz nazwiska. Prosimy również o podanie prawidłowego adres e-mail, w przeciwnym razie zaproszenie z linkiem umożliwiającym dołączenie do webinarium do Państwa nie dotrze.
  3. Wykonanie zgłoszenia jest jednoznaczne z akceptacją przez Państwa regulaminu udziału w webinarium.
  4. Dostęp do szkolenia będzie możliwy dopiero po opłaceniu w nim udziału
  5. Po wpłynięciu do nas zgłoszenia, w ciągu 24 godzin (1 dzień roboczy) otrzymacie Państwo zwrotny mail, w którym zostaną wysłane szczegółowe informacje o procesie rejestracji na webinarium i możliwych formach płatności.
  6. W mailu potwierdzającym przyjęcie zgłoszenia otrzymacie Państwo mail z linkiem prowadzącym bezpośrednio do rejestracji na webinarium. W tym kroku należy wykonać rejestrację i dokonać płatności poprzez system PayPal lub kartą kredytową. Po opłaceniu udziału w webinarium otrzymacie Państwo kolejny mail z linkiem dostępu do webinarium. Jeśli wybierzecie Państwo płatność drogą przelewu bankowego, prosimy o opuszczenie strony (po rejestracji) i wykonanie przelewu bankowego z podaniem w tytule swojego imienia, nazwiska i tytułu webinarium. Po zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie zostanie do Państwa wysłany mail z linkiem dostępu do webinarium.
  7. Aby dołączyć do spotkania, prosimy o kliknięcie w przesyłany link na kilkanaście minut przed planowanym rozpoczęciem szkolenia.


Webinarium PPBW - informacja publiczna

Data
rozpoczęcia
2020-04-28
Data
zakończenia
2020-04-30
Lokalizacja
Online
ul. Słowackiego 17/11, 60-822 Poznań
ul. Słowackiego 17/11
60-822 Poznań
NIP: 783-161-82-32
REGON: 30029463000000
KRS: 0000251345
Dołącz do naszego newslettera!
Bądź na bieżąco z ważnymi wiadomościami.
Freshmail*
SHIELD4CROWD has received funding from the European Union's Horizon Europe research and innovation programme under grant agreement No 101121171

Dołącz do naszego Newslettera!

Dołącz do PPBW

    Freshmail

    Przemysław Dobrzyński

    Starszy Specjalista ds. Komunikacji

    Dołączyłem do Platformy w listopadzie 2017 roku. Przez długi czas byłem odpowiedzialny za realizację krajowych i europejskich projektów związanych z bezpieczeństwem. W związku z dynamicznym rozwojem PPBW oraz powstaniem Działu Komunikacji, zająłem się promocją i upowszechnianiem rezultatów naszych działań.

    Obecnie koordynuję komunikację projektów finansowanych przez UE z obszaru bezpieczeństwa. Do moich obowiązków należy również zarządzanie kanałami online PPBW oraz wspieranie zespołu w bieżących pracach.

    Posiadam szeroki zakres umiejętności, który pozwala mi realizować różnorodne zadania, takie jak tworzenie treści (teksty, zdjęcia, wideo), planowanie strategii komunikacyjnych i procesów, budowanie społeczności i relacji, a także administrowanie platformami online.

    Join our Newsletter!

    PPHS's Trainings Contact Form

    Freshmail

    Przemyslaw Dobrzynski

    Senior Communication Specialist at the Polish Platform for Homeland Security

    I’ve been working at PPHS since November 2017. For a long time, I was responsible for implementing both international and national security projects. As PPHS developed and the Communication Department was established, I was promoted to a role focused entirely on communication.

    I currently serve as the Communication & Dissemination Manager for EU-funded security projects. My responsibilities also include managing the online channels run by PPHS and supporting the team with ongoing tasks.

    I have a broad set of skills, enabling me to handle a variety of tasks such as content creation (texts, photos, videos), communication and process planning, community and relationship building, as well as managing online platforms.

    Join Our Team

      Consent*
      Freshmail