Nowa inicjatywa na rzecz bezpieczeństwa: Wielkopolskie Obserwatorium Zagrożeń
Jako Polska Platforma, oprócz realizacji licznych projektów krajowych i europejskich, jesteśmy zaangażowani również w inne formy podnoszenia poziomu bezpieczeńs…
Czas czytania: mins
PPBW planuje przygotowanie i wdrożenie kompleksowego, opartego na naukowej podbudowie, programu profilaktycznego zorientowanego na skuteczne zapobieganie radykalizacji, która wiedzie do dyskryminacji i mowy nienawiści. W związku z tym zapraszamy wszystkich nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych do udziału w ankiecie dotyczącej sytuacji w środowisku szkolnym.
Program, będący odpowiedzią na aktualne zagrożenia pojawiające się w środowiskach lokalnych, powinien korespondować z rzeczywistymi potrzebami społecznymi i w skuteczny sposób wpływać na zapobieganie wspomnianym zagrożeniom. Ze względu na ten fakt jego skonstruowanie poprzedza rzetelna diagnoza sytuacji panującej w środowisku, które objęte będzie planowanym działaniem profilaktycznym.
Formularz dla nauczycieli, pedagogów oraz psychologów szkolnych znajduje się pod tym linkiem: https://www.interankiety.pl/f/YDpzergE. Ankieta jest w pełni anonimowa, a jej wypełnienie zajmuje około 5-10 minut.
Propozycja lepszego zrozumienia procesu radykalizacji wiąże się z coraz częstszym pojawianiem się tego terminu, szczególnie w kontekście intensywnych migracji oraz zagrożeń terrorystycznych występujących w bezpośrednim sąsiedztwie Polski. Termin „radykalizacja” najczęściej kojarzy się bowiem z radykalnym zachowaniem prowadzącym właśnie do aktów brutalnego ekstremizmu i terroryzmu. Tymczasem radykalizacja prowadzi nie tylko do fundamentalizmu islamskiego, ale przede wszystkim do pojawiania się problemów, które możemy zauważyć wokół nas, takich jak dyskryminacja, ksenofobia, czy nacjonalizm mogące prowadzić do mowy nienawiści. Wpływ na kształtowanie się, upowszechnianie i eskalację radykalnych zachowań może mieć z kolei wiele aktywności wzmacniających czynniki ryzyka występujące w środowiskach lokalnych. Wstrząsy i kryzysy społeczne, problemy gospodarcze, dyskurs polityczny, osłabione więzi rodzinne mogą znacząco wpływać na wzrost popularności radykalnych poglądów w społeczeństwie, zaś dziecięca ciekawość, młodzieńcze kryzysy wartości, chęć przynależności, potrzeba zaistnienia w grupie rówieśniczej mogą wpływać na rodzenie się radykalnych poglądów również wśród dzieci i młodzieży.
W obliczu rodzenia się radykalnych ideologii skuteczne zapobieganie jego przyczynom zależy w dużej mierze od właściwego przygotowania i aktywności środowiska szkolnego, w którym tkwi potencjał nie tylko do wczesnego rozpoznawania przejawów radykalizacji, ale również skutecznego ograniczania procesów wiodących do zachowań dyskryminacyjnych, które mogą prowadzić do mowy nienawiści, a nawet do popełniania przestępstw motywowanych nienawiścią.
Badanie pozwoli zdiagnozować poziom rzeczywistego i potencjalnego zagrożenia radykalizacją wiodącą do zachowań dyskryminacyjnych lub mowy nienawiści w środowisku szkolnym. Ponadto, dzięki danym dostarczonym przez praktyków zostanie zrealizowany cel w postaci poznania sytuacji panującej w szkole, wraz ze wskazaniem przyczyn leżących u podstaw wspomnianych zagrożeń. Zebrane informacje posłużą do zaprojektowania programu profilaktycznego minimalizującego zdiagnozowane zagrożenia lub zapobiegającego ich przyszłemu pojawianiu się i eskalacji.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z P. Edytą Pazura-Umecką, tel. 61 866 90 51, e-mail: edyta.pazura@ppbw.pl.
Jako Polska Platforma, oprócz realizacji licznych projektów krajowych i europejskich, jesteśmy zaangażowani również w inne formy podnoszenia poziomu bezpieczeńs…
Choć stereotypowo radykalizację łączymy tylko z niektórymi grupami społecznymi, może ona dotknąć niemal każdego, a wszystko zależy od towarzyszących czynników. …
Zapraszamy do skorzystania z oferty jednorocznych studiów podyplomowych przygotowanych przez Politechnikę Poznańską – Bezpieczeństwo Infrastruktury Krytycznej i…
Dołączyłem do Platformy w listopadzie 2017 roku. Przez długi czas byłem odpowiedzialny za realizację krajowych i europejskich projektów związanych z bezpieczeństwem. W związku z dynamicznym rozwojem PPBW oraz powstaniem Działu Komunikacji, zająłem się promocją i upowszechnianiem rezultatów naszych działań.
Obecnie koordynuję komunikację projektów finansowanych przez UE z obszaru bezpieczeństwa. Do moich obowiązków należy również zarządzanie kanałami online PPBW oraz wspieranie zespołu w bieżących pracach.
Posiadam szeroki zakres umiejętności, który pozwala mi realizować różnorodne zadania, takie jak tworzenie treści (teksty, zdjęcia, wideo), planowanie strategii komunikacyjnych i procesów, budowanie społeczności i relacji, a także administrowanie platformami online.
I’ve been working at PPHS since November 2017. For a long time, I was responsible for implementing both international and national security projects. As PPHS developed and the Communication Department was established, I was promoted to a role focused entirely on communication.
I currently serve as the Communication & Dissemination Manager for EU-funded security projects. My responsibilities also include managing the online channels run by PPHS and supporting the team with ongoing tasks.
I have a broad set of skills, enabling me to handle a variety of tasks such as content creation (texts, photos, videos), communication and process planning, community and relationship building, as well as managing online platforms.