PREVENT: Szkolenie dot. zasad przeprowadzania publicznych zamówień przedkomercyjnych

W dniach 10-12 grudnia 2019 roku w Rotterdamie przedstawiciele PPBW uczestniczyli w szkoleniu dotyczącym zasad przeprowadzenia publicznych zamówień przedkomercyjnych (ang. PCP – Pre-Commercial Procurement). Wydarzenie zorganizowano w ramach projektu PREVENT dla firm z obszaru transportu publicznego, służb mundurowych oraz nabywców w zamówieniach publicznych.

Szkolenie miało charakter zarówno teoretyczny, jak i praktyczny. W jego trakcie przedstawiono dobre praktyki i doświadczenia z dotychczas przeprowadzonych zamówień PCP na terenie Unii Europejskiej. Uczestnicy otrzymali podstawowe informacje związane z przygotowaniem i ogłaszaniem publicznych zamówień przedkomercyjnych. Tym samym zostali zaznajomieni z zagadnieniami dotyczącymi opracowania dokumentów konkursowych, kryteriami wyboru oraz ogólnymi zasadami i działaniami niezbędnymi do zrealizowania przed ogłoszeniem tego typu zamówienia.

Wypracowana w ramach projektu PREVENT dokumentacja oraz wykonana wstępna analiza rynku stanowić będą podstawę do aplikowania o dofinansowanie kolejnego projektu, ukierunkowanego bezpośrednio na przeprowadzenie PCP dla potrzeb transportu publicznego.

Szkolenie zostało zorganizowane przez firmy CORVERS oraz VTREK, które są partnerami projektu PREVENT.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on print