Wydarzenie

Podsumowanie konferencji pt. “Etyka i antykorupcja – wyzwania i rekomendacje dla administracji publicznej”

Z okazji Międzynarodowego Dnia Przeciwdziałania Korupcji, 10 grudnia 2018 roku w Pałacu Prymasowskim w Warszawie odbyła się ogólnopolska konferencja pt. "Etyka i antykorupcja - wyzwania i rekomendacje dla administracji publicznej". Wydarzenie zorganizowały Polska Platforma Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Akademia Antykorupcyjna.

Głównym celem konferencji było podjęcie dyskusji nad efektywnością rozwiązań przeciwdziałających korupcji oraz nad nowymi programami etycznymi w administracji publicznej, w tym programami opracowanymi przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów.

Po uroczystym rozpoczęciu spotkania przez prof. zw. dr hab. Arkadiusza Letkiewicza, Koordynatora ds. Realizacji Projektów Polskiej Platformy Bezpieczeństwa Wewnętrznego, oraz Sławomira Śnieżko, Prezesa Akademii Antykorupcyjnej, swoje przemówienia wygłosili Goście Honorowi:

  • prof. dr hab. Andrzej Rzepliński - Kierownik Katedry Kryminologii i Polityki Kryminalnej Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego;
  • Marek Bieńkowski - Dyrektor Departamentu Porządku i Bezpieczeństwa Wewnętrznego Najwyższej Izby Kontroli.

Wśród Gości Honorowych konferencji byli także:

  • Grzegorz Ocieczek - Zastępca Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego;
  • Mariusz Czyżak - Dyrektor Generalny Urzędu Komunikacji Elektronicznej;
  • dr inż. Ignacy Góra - Prezes Urzędu Transportu Kolejowego;
  • Paweł Piotrowski - Główny Inspektor Farmaceutyczny;
  • Sebastian Szaładziński - Dyrektor Generalny Urzędu Zamówień Publicznych;
  • Paweł Wojtunik - były Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Doradca Wysokiego Szczebla Unii Europejskiej.

Konferencja składała się z trzech sesji tematycznych. Podczas pierwszej z nich zaprezentowano stan realizacji Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji na lata 2018/2020 w Polsce, rozwiązania w zakresie przeciwdziałania korupcji i nadużyciom finansowym w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz rolę sygnalistów w Polsce i za granicą.

W trakcie drugiego panelu tematycznego przedstawiono praktyczne aspekty wynikające z zastosowania Normy ISO 37001 - Systemu zarządzania działaniami antykorupcyjnymi. Ponadto omówiono korzyści wynikające z wdrożenia kodeksu etyki w instytucji. Ostatnia część spotkania była poświęcona roli Policji w zapobieganiu i wykrywaniu korupcji, wdrażaniu standardów z etyki i uczciwości w Służbie Cywilnej, rozwiązaniom prawnym i organizacyjnym w zakresie zwalczania korupcji w Krajowej Administracji Skarbowej oraz możliwościom finansowania projektów antykorupcyjnych z Programu "Sprawy Wewnętrzne" Funduszy Norweskich na lata 2014-2021.

Podczas konferencji wystąpili prelegenci z: Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Komendy Głównej Policji, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Urzędu Zamówień Publicznych, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, Fundacji im. Stefana Batorego, Centrum Medycznego Żelazna oraz Akademii Antykorupcyjnej.

W wydarzeniu uczestniczyło ponad 200 osób. W szczególności byli to przedstawiciele instytucji publicznych z sektora zdrowia, energetyki, sportu, edukacji, bezpieczeństwa, sądownictwa, finansów, a także inni reprezentanci samorządu terytorialnego i podległych jednostek. W konferencji wzięli udział także przedstawiciele organizacji pozarządowych oraz ośrodków prowadzących szkolenia z obszaru etyki i antykorupcji.

Program konferencji pt. "Etyka i antykorupcja - wyzwania i rekomendacje dla administracji publicznej"

Prezentacje prelegentów są dostępne pod tym linkiem (przedstawiciele Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Komendy Głównej Policji i Ministerstwa Finansów nie wyrazili zgody na publiczne udostępnienie swoich prezentacji).





ul. Słowackiego 17/11, 60-822 Poznań
ul. Słowackiego 17/11
60-822 Poznań
NIP: 783-161-82-32
REGON: 30029463000000
KRS: 0000251345
Dołącz do naszego newslettera!
Bądź na bieżąco z ważnymi wiadomościami.
Freshmail*
SHIELD4CROWD has received funding from the European Union's Horizon Europe research and innovation programme under grant agreement No 101121171

Dołącz do naszego Newslettera!

Dołącz do PPBW

    Freshmail

    Przemysław Dobrzyński

    Starszy Specjalista ds. Komunikacji

    Dołączyłem do Platformy w listopadzie 2017 roku. Przez długi czas byłem odpowiedzialny za realizację krajowych i europejskich projektów związanych z bezpieczeństwem. W związku z dynamicznym rozwojem PPBW oraz powstaniem Działu Komunikacji, zająłem się promocją i upowszechnianiem rezultatów naszych działań.

    Obecnie koordynuję komunikację projektów finansowanych przez UE z obszaru bezpieczeństwa. Do moich obowiązków należy również zarządzanie kanałami online PPBW oraz wspieranie zespołu w bieżących pracach.

    Posiadam szeroki zakres umiejętności, który pozwala mi realizować różnorodne zadania, takie jak tworzenie treści (teksty, zdjęcia, wideo), planowanie strategii komunikacyjnych i procesów, budowanie społeczności i relacji, a także administrowanie platformami online.

    Join our Newsletter!

    PPHS's Trainings Contact Form

    Freshmail

    Przemyslaw Dobrzynski

    Senior Communication Specialist at the Polish Platform for Homeland Security

    I’ve been working at PPHS since November 2017. For a long time, I was responsible for implementing both international and national security projects. As PPHS developed and the Communication Department was established, I was promoted to a role focused entirely on communication.

    I currently serve as the Communication & Dissemination Manager for EU-funded security projects. My responsibilities also include managing the online channels run by PPHS and supporting the team with ongoing tasks.

    I have a broad set of skills, enabling me to handle a variety of tasks such as content creation (texts, photos, videos), communication and process planning, community and relationship building, as well as managing online platforms.

    Join Our Team

      Consent*
      Freshmail